Opinie

Nasze usługi doceniły dziesiątki zadowolonych klientów. Sprawdź sam!

Zobacz opinie

OLIMP na Facebooku

OLIMP na Google+

Słownik

Pojęcia związane z informatyką są Ci obce? Zapraszamy do skorzystania z naszego słownika pojęć komputerowych!

Naprawa laptopów Asus, Wrocław

Logo ASUSAsus G750ASUS (szerzej znana nazwa handlowa firmy ASUSTeK Computer) to jeden z największych producentów laptopów i komponentów komputerowych, głównie płyt głównych, kart graficznych, napędów optycznych, produktów sieciowych oraz monitorów LCD. Notebooki ASUSa zdobyły w Polsce niemałą popularność, siłą rzeczy trafiają więc do naszego serwisu niezmiernie często.

Zajmujemy się profesjonalną, pogwarancyjną naprawą laptopów i tabletów firmy ASUS. Oprócz tego oferujemy odzyskiwanie danych i pogotowie komputerowe. Serwisujemy zarówno oprogramowanie, jak i sprzęt.

Oferujemy bezpłatną, dokładną diagnozę. Udzielamy minimum 6 miesięcy gwarancji na naprawy sprzętowe (gwarancje w przypadku naprawy po zalaniach i upadkach ustalane indywidualnie).

Dla osób spoza Wrocławia proponujemy wysyłkę laptopa do naszego serwisu na adres "OLIMP Serwis ul. Worcella 2, 50-450 Wrocław". Prosimy o przeczytanie szczegółów dotyczących procedury wysyłki.

Najczęstsze usterki

Diagnoza
online

Domeną Asusów jest wysoka temperatura i grzanie się płyty głównej, co prowadzi do uszkodzeń przetwornicy i gniazda zasilania. Objawem wysokich temperatur na płycie jest wyłączanie się laptopa oraz zawieszanie podczas pracy. Długotrwała praca na przegrzewających się układach płyty głównej Asusa prowadzi do poważnego uszkodzenia przetwornicy – laptop się wówczas nie włącza, bądź włącza się na parę sekund i gaśnie.

Standardową operacją stosowaną w Asusach jest dokładne czyszczenie, smarowanie i konserwacja płyty głównej i układu chłodzenia – wentylatora, układów pasywnych oraz zmiana pasty chłodzącej.

W przypadkach, gdy laptop nie chce się uruchomić (nie startuje po naciśnięciu przycisku POWER), dokonać należy konserwacji/przeglądu jw. i przystąpić do prac naprawczych układu zasilania. Po przeprowadzonej diagnozie w zależności od problemu i skali uszkodzenia naprawie/wymianie ulegają gniazdo zasilania, mikrokontroler lub mostek na płycie głównej.

Podobnie, jak w Acerach, w Asusach występują problemy z powyłamywanymi zawiasami i pękającą obudową górną/dolną. Pomóc może konserwacja/naprawa zawiasów bądź wymiana poszczególnych elementów na nowe.

Naprawiamy też Google Nexus 7!Problemy z Asusem mogą również wynikać z nieprawidłowego działania systemu Windows XP/Vista/7/8. Po reinstalacji systemu często występują kłopoty z dźwiękiem i mikrofonem. Wynika to ze źle dobranych sterowników (nawet w sytuacji, gdy ściągaliśmy je ze strony producenta). Producenci nie rozpieszczają użytkowników - czasem się mylą, czasem zapominają zamieścić wszystkich sterowników (driverów). Poszukiwania sterowników musimy zacząć na forach tematycznych i liczyć przy tym na łut szczęścia. Niejednokrotnie zdarza się, że laptop nie chce współpracować z daną wersją Windows, dotyczy to zwłaszcza problemu z niektórymi kartami Wi-Fi pod kontrolą Windows 8.

Powtarzającą się usterką w Asusie jest blue screen (niebieski ekran) z cyferkami lub komunikatem. W takich okolicznościach należy sprawdzić dysk i działanie systemu oraz pamięci RAM. Poza tym wymagana jest kontrola napięcia na płycie głównej. W większości przypadków uszkodzony jest system Windows, wgranie odpowiednich plików systemowych naprawia usterkę. Bardziej groźna jest utrata spójności partycji dysku, czyli wymieszanie się danych i uszkodzenie systemu. Niejednokrotnie przyczyną staje się duże nagromadzenie wirusów, trojanów, downloaderów i innych złośliwych aplikacji. Tu nie za każdym razem udaje się odzyskać sam system, jednakże cenne dane użytkownika takie, jak zdjęcia i dokumenty zazwyczaj pozostają nietknięte. Nieco rzadziej blue screeny stanowią reakcję systemu na uszkodzone obszary dysku, w tym pliki istniejące na tych obszarach. W 90% przypadków udaje się nam usunąć wadę. Usterki dysków są dość popularne i wynikają ze zmęczenia materiału. Z dwuletniego dysku bezpiecznie jest przegrać ważne dla nas dane na inny, nowy dysk. Ostatnim powodem awarii są pamięci RAM, jednak ich uszkodzenie zdarza się bardzo rzadko. Aby je sprawdzić, należy uruchomić oprogramowanie diagnostyczne, a w razie braku znalezionych błędów – podmienić pamięci na inne i sprawdzić występowanie blue screenu.

Przykładowe problemy z laptopami ASUS

  • Asus K53Laptop przegrzewa się i wiatraczek pracuje głośniej
    • Jeśli laptop ma więcej niż 3 miesiące, zalecane jest przeczyszczenie układu chłodzącego. Normalna temperatura procesora w laptopie mieści się w granicach od 45°C do 75°C.
    • Laptopy ASUS posiadają różne tryby wydajności regulowane programem Power4Gear. Gdy laptop pracuje w trybie High Performance lub Super Performance może wtedy osiągać wyższą temperaturę z powodu wysokiej wydajności procesora i układu graficznego.
  • Nie działa WI-FI
    • Należy sprawdzić, czy fizyczny przełącznik WIRELESS jest w pozycji ON.
    • Kombinacja klawiszy Fn+F2 włącza moduł WiFi – przed instalacją sterowników WLAN należy zainstalować ASUS Wireless Console.
    • Jeśli jest to karta firmy Atheros – używaj Atheros Client Utility.
    • Czasem pomaga ponowna instalacja sterowników WLAN.
    • W przypadku używania systemu Windows 8 mogą wystąpić problemy z kompatybilnością karty sieciowej – zapraszamy do konsultacji w naszym serwisie.
  • Nie działa Bluetooth
    • Kombinacja klawiszy Fn+F2 włącza moduł Bluetooth – przed instalacją sterowników BT należy zainstalować ASUS Wireless Console.
    • Ponowna instalacja sterowników Bluetooth.
  • Nie działa touchpad
    • Sprawdzenie przycisku włącz/wyłącz lub użycie kombinacji klawiszy Fn+F9.
    • Ponowna instalacja sterowników.
  • Klawiatura działa niepoprawnie, nie funkcjonują skróty klawiszowe
    • Sprawdzenie czy Num Lock jest wyłączony.
    • Zainstalowanie sterowników ATK, jeśli ma ich w systemie.
  • Laptopa nie da się włączyć (brak reakcji na wciśnięcie przycisku POWER)
  • Laptop działa bardzo wolno
    • Przyczyną jest najczęściej nagromadzenie niepotrzebnego oprogramowania, powodujące stopniową degradację systemu.
    • W bardziej ekstremalnych przypadkach winę ponosić mogą wirusy, błędy dysku i konflikty oprogramowania.
  • Obraz z kamerki internetowej skacze i nie jest ostry
    • W zależności od ustawionej rozdzielczości kamerki internetowej, liczba klatek na sekundę będzie malała wraz ze zwiększeniem rozdzielczości. Oświetlenie gra tu kluczową role. Przy niewystarczającym oświetleniu, obraz z kamerki internetowej może być zamazany lub może występować efekt "śniegu".

Zakres napraw wykonywanych na Asusach

Modele Asusa, które dotąd naprawiliśmy

Z naszych statystyk wynika, że naprawiliśmy już grubo ponad tysiąc laptopów i tabletów Asusa. Poniżej wygenerowaliśmy listę modeli, które do nas dotychczas trafiły.

  • Asus Taichi Tablety Asus Google Nexus 7
  • Seria A: A3000, A2500L, A3, A300, A3000, A3500L, A3A, A3F, A3H, A3HF, A52D, A52F, A53S, A57S, A6, A6000, A6000J, A6000KM, A6000U, A6500U, A6F, A6J, A6JC, A6K, A6KI, A6KM, A6KN, A6M, A6NE, A6Q, A6R, A6T, A6TC, A6U, A6VM, A7CV, A7D, A7J, A7S, A7SN, A8H, A8HE, A8J, A8JR, A9RP, A9T
  • Seria F: F2F, F2HF, F2JE, F3, F3E, F3F, F3H, F3J, F3Q, F3S, F3SC, F3SV, F3T, F3U, F5, F5FL, F5GL, F5M, F5N, F5R, F5RL, F5SL, F5SR, F5V, F5VL, F5VR, F5Z, F6A, F7, F7E, F7F, F7SE, F7SR, F7Z, F50G, F52Q, F80S, F8S, F9S, FM5, FS, FS3
  • Seria K: K50, K501, K50AB, K50AF, K50C, K50I, K50IJ, K50IN, K50J, K50L, K51A, K51AC, K52D, K52F, K52J, K53E, K53S, K53T, K55D, K61, K61C, K70, K701, K70A, K70AB, K70AC, K70I, K70IJ, K70IO, K70L, K72D, K72J, K73S
  • Seria M/N: M2400N, M50S, M50SV, M50V, M50V, M51, M51K, M51V, M51A, M51K, M51S, M51T, M51V, M6000, M70S, M70V, MS2264, N50V, N50VN, N52D, N52J, N53S, N53SF, N61, N61J, N61V, N61VN, N61VG, N70VN, N71J, N71V, N73S
  • Seria U: U1E, U2E, U35JC, U36J, U5A, UL30, UL30A, UL30J, UL50A, UL50V, UL80, UL80V, UX31E
  • Seria X: X50, X50GL, X50N, X50R, X50RL, X50SL, X50VL, X50Z, X51, X51L, X51R, X51RL, X52, X52J, X52N, X52S, X53K, X53Q, X53S, X53SV, X53T, X54C, X54H, X55S, X56, X56K, X56T, X56V, X57, X57V, X58, X58L, X58S, X5DAB, X5DJ, X5RL, X70, X70E, X70L, X71S, X71SL, X80L
  • Seria Z: Z53F, Z53J, Z53S, Z83T, Z92, Z9200, Z92F, Z92J, Z92K, Z92M, Z92R, Z92T, Z96S, Z99S, ZS200
  • Eee PC: 1000, 1000HE, 1000M, 1001, 1001HA, 1001PXD, 1005, 1005HA, 1005M, 1005P, 1005PX, 1015, 1015PD, 1015PE, 1015PN, 1015PED, 1018P, 101PX, 1025C, 1101, 1201, 1201N, 1201HA, 1210, 1215B, 1215N, 900, 900HD, 901, 904, 904HD, R101, X101X
  • Pozostałe: B50A, C90S, G1S, G2S, G50V, G60JX, G73, G73J, G73S, Lamborghini VX1, Lamborghini VX2, Lamborghini VX2S, PRO31Q, PROS, PRO 5AV, PRO 79, PRO 79AB, PRO 79L, R1F, R50VN, S6F, S96P, S96S, S96SP, S96JM, V1J, V1S, V6000, W1000, W2000, W2P, W7J, W7S
Rozumiem

Ta strona używa ciasteczek w celu zbierania anonimowych statystyk i obsługi portali społecznościowych.
Jeśli nie wyrażasz na to zgody, wyłącz ciasteczka w ustawieniach przeglądarki. Dowiedz się więcej.